Valaki elárulta neked a jelszót – és kapu ki is nyílt!
És te megtetted az első lépést: elindultál azon az úton, hogy végre ne függj a közösségi média hektikus algoritmusától, ha nem kezedbe vedd az irányítást és saját e-mail listád legyen.
Ez itt egy minikurzus – egy folyamat, ami segít jól elindulni és regisztrálni a MailerLite-ra, és ezért mások akár több 10.000 Ft-ot is fizetnek, hogy hozzáférjenek ehhez a tudáshoz.
De neked most ingyenes. 🎁
Lapozz tovább, haladj végig lépésről lépésre, és regisztrálj a MailerLite-ra, hogy elkezdhesd az e-mail marketinget.
A kulcs már nálad van. 🗝️
MailerLite-ot használhatod díjmentesen, de különböző előfizetői csomagok közül is választhatsz!
MailerLite Classic esetén csak egy fajta előfizetés van, amiről ebben a videóban nem lesz szó!
Vadiúj fiók esetén, vagy ha 2022. március 22. után regisztráltál, nem választhatod a MailerLite Classic előfizetését, se a programot.
Amikről beszélni fogok:
Amióta felvettük ezt a videót, lehetséges, hogy változások történtek az előfizetésben. Pontosan ezért kérlek, jelezd nekünk, és igyekszünk a videót újra felvenni és/vagy itt a leírást kiegészíteni.
Utolsó módosítás: 2024.09.
info@webshoplady.hu-ra dobj kérlek egy e-mailt!
Aktív feliratkozó = tudsz neki hírlevelet küldeni.
Azok nem aktívak, akik pl. leiratkoztak, törölted őket, vagy pl. visszapattanás miatt, azoknak nem küldhetsz hírlevelet.
Fontos tudnod, hogy a MailerLite-ban egy központi lista van.
Nem is tudsz létrehozni többet.
Így minden feliratkozód ebbe a listába tartozik.
Ez itt nem tűnhet olyan fontosnak elsőre, de nem minden program számol így. Pl. a SalesAutopilot sem.
Ott azonosító alapján számolja, külön létrehozhatsz listákat, és így könnyen lehet, hogy egy cím több listában benne van, akkor pedig annyiszor is fog beleszámítani.
A MailerLite-on csak egy lista van, így minden e-mail címet csak egynek számol.
Nézzük is meg, hogy mennyi mindent tud:
✅ 1000 aktív feliratkozó
Mint mondtam, aki leiratkozott, az nem számít bele. Pl. Mailchimpben az is beleszámít.
✅ Havonta 12 000 email kiküldése
Ez azért elég sok, heti 1-2 kettő levelet bőven ki tudsz küldeni a listádra.
✅ 1 felhasználó
Ez annyit jelent, hogy nem tudsz pl. e-mail marketingest hozzáadni a fiókdhoz, csak a te hozzáféréseddel tud belépni. Ez elég nagy szívás neki és neked is: majdnem mindig kódot kell neki küldened, amikor dolgozni akar.
✅ 10 landing page és egy weboldal
A MailerLite lehetőséget ad arra, hogy akár a teljes weboldaladat itt építsd fel. Ez viszont csak bemutatkozásra alkalmas.
✅ Időzítheted a leveleidet.
Az időzítés szerintem az egyik legjobb dolog a világon az autó után. Hihetetlen szabadságot ad, hogy nem kell pl. reggel hétkor felkelned, hogy nyolckor kiküldd a hírlevelet.
✅ Bármennyi automatizmus.
Elég komoly automatizmusokat lehet vele beállítani. Tény, hogy ezt érdemes megtanulni, enélkül olyan automatizmusokat fogsz készíteni, ami csak azt nem fogja csinálni, amit szeretnél.
✅ Bármennyi form, feliratkozó pop-up
Feliratkozás közvetlenül a MailerLite-ba, akár egy felugró ablak segítségével is.
✅ Quiz és survey használata
Hú, a két kedvenc eszközöm, hihetetlen dolgokat lehet velük készíteni.
Ez egyébként korántsem az összes, hanem a legfontosabbakat és persze legszexibbeket szedtem össze neked.
Nekem személy szerint kifejezetten tetszik, hogy már ennyi minden van az ingyenes csomagban. Nyilván nem cél, hogy az ingyenes fiókban maradj, de az szuper, hogy csak akkor fizetsz elő, amikor már pénzt termel a rendszered, és addig nagyon sok funkciót ingyen is használhatsz.
Itt olvass erről a lehetőségről:
https://www.mailerlite.com/help/what-is-included-in-mailerlite-s-30-day-premium-trial
Most pedig nézzük meg, hogy mi az, amire nem alkalmas:
❌ Nincsenek beépített sablonok
Elvileg saját sablonunk se lehet, gyakorlatilag még ezt is meg lehet oldani.
❌ Egyedi leiratkozó oldalunk nem lehet
Ez nem tűnik olyan fontosnak, de azért én hiányolom, hiszen egy jó leiratkozó oldal láttán a leiratkozó akár újra feliratkozhat.
Ha most regisztrálsz, vagy készítettél MailerLite New fiókot (Classicból való váltás miatt), állítsd be a 30 napos próbaidőszak alatt a leiratkozó oldaladat!
Később nem tudod módosítani azt.
❌ Nem adhatunk hozzá más felhasználót.
Erről beszéltem, hogy csak Te, mint tulajdonos férsz hozzá a fiókodhoz.
❌ A Smart Sending funkció nem elérhető.
Ez egy különleges funkció. Röviden azt csinálja, hogy megnézi, hogy a feliratkozód mikor aktív, és abban az időben kapja meg a hírleveledet egy adott napon. Elég menő, nem?
❌ A HTML e-mail szerkesztő nem elérhető.
Ez valószínűleg nem fog kelleni, hiszen itthon még nagyon kevés vállalkozó van, aki tud e-mail sablont készíteni. Nálunk egyébként kérhető ilyen szolgáltatás is.
❌ Dinamikus e-mail tartalmakat nem lehet hozzáadni.
Dinamikus tartalom, az, amikor az hírlevél bizonyos része csak X feliratkozó számára elérhető.
❌ Nem lehet előfizetős hírlevelünk, vagyis ilyen jellegű előfizetést nem lehet rajta beállítani.
Vannak fizetős hírlevelek, már itthon is, amikor X forintért havonta kapsz tartalmat az elektronikus postaládádba.
Erről most nem lesz szó, de tudj róla, hogy ilyen lehetőséged is van pénz termelni.
❌ A/B teszt automatizmusoknál
Már az automatizmusoknál is van A/B tesztre lehetőség.
Őszintén szólva ez elég ritkán szokott kelleni.
Elsőre, ha eléred az 1000 aktív feliratkozót. Ebben az esetben két lehetőséged van: vagy előfizetsz vagy pedig törlöd a feliratkozókat.
Ám mindenkit óva intek attól, hogy a régi feliratkozókat elkezdje törölni. Ugyanis ez nem jó ötlet. Egy lista értékét mindig az határozza meg, hogy mennyien hajlandóak vásárolni róla.
Nyilván akkor éri meg már előfizetni, ha a bevétel bőven kitermeli azt az összeget.
Már a közelében válts fiókot, mert különben, habár fel tudnak iratkozni, de nem kap senki hírlevelet.
Természetesen ha rögtön valamelyik fontos funkció kell, akkor is megéri szerintem.
Pl. dinamikus tartalmak kellenek.
Nyilván nincs választásod, ha eleve több, mint 1000 feliratkozód van.
A másik, ha eleve kiszervezed az e-mail marketingedet.
Ugyanis sokszor kér kódot e-mailen a MailerLite a belépéskor, és azt azonnal át kell küldeni a másiknak. Ilyenkor érdemes a kétfaktoros hitelesítést kikapcsolni, mert így legalább néhányszor be tud lépni kód nélkül is a kivitelező.
Ez úgy történik, hogy én megbeszélem az ügyféllel, hogy mikor ér rá, mert akkor lehet, hogy kódot kérek, és mindent abban az órában igyekszem beállítani, amit csak tudok.
Én nagyon nem szeretem, mert elég kényelmetlen. Ám vannak helyzetek, amikor kénytelen vagyok így dolgozni, például ha csak a migráció miatt keresnek meg.
Egyébként több fiókot kezelek, és egyikből a másikba lépek csak át.
Kattints a fiókod neve melletti kis lefelé mutató háromszögre, aztán a “Switch account-ra”.
Ne lepődj meg, mert új oldalra fogsz érkezni.
Számít a feliratkozók száma, szóval növekszik emiatt a csomagod. Ha eleve valamilyen határnál vagy, akkor a következő fokozattal kalkulálj!
Fizethetsz euróban vagy USA dollárban.
Azt ne felejtsd el, hogy ebben nincs benne az áfa, bizonyos esetekben be kell fizetned és bevallanod a magyar állam felé a 27%-os áfát.
Még akkor is, ha pl. alanyi adómentes vagy. A könyvelőddel vedd fel a kapcsolatot, hogy megtudd, rád mi vonatkozik.
Éves vagy havi előfizetést is választhatsz.
Évesnél természetesen jelentős kedvezményt kapsz a havi díjhoz képest.
Bankkártyáddal tudod kifizetni a díjat.
Kitérek a fizetős csomagok néhány előnyére:
Nem az összesre, csak azokra, amikre érdemes figyelni.
Minden nagyobb csomag tartalmazza az eggyel kisebb csomag funkcióit is.
Melyiket kinek érdemes választani?
Growing Business:
⭐ 3 felhasználót adhatsz hozzá, hárman tudtok benne dolgozni,
⭐ Dinamikus tartalmak vannak, pl. egy-egy blokkot csak bizonyos csoport láthat.
⭐ A MailerLite logót le lehet venni. Nem kötelező, de a legtöbb program addig nem engedi ezt, míg elő nem fizetsz.
⭐ Fizetős hírlevelet (tulajdonképpen egyfajta előfizetés) lehet értékesíteni ezzel a programmal. Akár digitális termékeket is tudsz értékesíteni vele.
⭐ Sablonokat is elérsz e-mail és landing pagekhez is.
Az ügyfeleim 90%-ának ez a csomag elég szokott lenni.
A tartalmat, pl. videót nem lehet MailerLite-ra közvetlenül feltölteni. Erre nem alkalmas.
Kajabi vagy a systeme.io jobb erre!
Systeme.io esetén használd az affiliate linkemet:
https://systeme.io/?sa=sa0138301738e3fb8047f8e2680c1e5b8bd100622e
Ezzel is támogatod a munkámat!
Mennyivel tud többet az Advanced?
⭐ Mindent, amit a Growing Business csomag tud.
⭐ AI asszintens, tulajdonképpen egy beépített ChatGPT.
Sőt van egy live chat is, ahol először AI válaszol, klasszul belinkeli a forrást is, egész nehezeket kérdeztem már tőle.
Aztán, ha nem segít, akkor lehet kérni egy MailerLite-os kollégát. Jellemzően gyorsan reagálnak.
Egyébként nagyon jó tapasztalatom van velük, én általában e-mailen kérek tanácsot tőlük.
⭐ A másik AI eszköz még sokkal izgalmasabb, ez a Smart sending.
Ez minden feliratkozónak a legoptimálisabb időpont küldi a levelet az alapján, hogy mikor nyitotta meg a legtöbb levelét. A dátumot te határozod meg.
Ha nem talál ilyen időpontot akkor meg akkor küldi, amikor a legtöbben aktívak.
⭐ MailerLite és Facebook összekötése
Ez akkor jó neked, ha sokat hirdetsz a Facebookon, mert így pl. MailerLite adatai alapján tud hasonmás közönséget csinálni.
Érdemes Facebook hirdetési szakértővel is beszélned, hogy neked ez megéri-e.
A legnagyobb csomag, amikor már külön árajánlat kell, az Enterprise.
100 000 feliratkozó felett
⭐ Mindent tud, amit az Advanced csomag
⭐ Dedikált IP kapsz, amivel még inkább növelheted a kézbesítési arányodat, vagyis több feliratkozód kapja meg a leveledet, anélkül, hogy spambe menne. Ez azért csak a nagy játékosoknak számít. Több tízezres lista alatt szerintem nem is érdemes elgondolkozni rajta.
Önmagában enélkül is el lehet kerülni spam mappát, de nagyobb listákra küldött hírlevelek gyakrabban kerülnek spambe egyszerűen a volumen miatt is.
⭐ Külön tanácsadót ígérnek, és tréningeket.
Szóval ez tényleg a nagy ügyfeleknek találták ki.
A tájékoztatás nem teljeskörű, mert akkor kb. 2 óráig hasonlítanám össze a csomagokat és akkor sem biztos, hogy minden egyedi esetre ki tudok térni.
Belinkeltem a leírásba az oldalt, ahol ki tudod számolni a feliratkozó szám és a választott csomag alapján, hogy mennyibe fog kerülni neked az előfizetés.
Sőt egy jó kis összehasonlítás is van rajta, ahol összeszedve látod a funkciókat.
Szóval nyugalom, lehet a csomagok között váltani. Le és föl is.
Egyedül az ingyenesre nem lehet visszaváltani, hacsak nem törlöd az aktív feliratkozód számát, és így nem lesz kevesebb, mint 1000 feliratkozó.
Ez azt jelenti, hogy ha az aktív feliratkozók száma a fiókodban meghaladja a jelenlegi csomag korlátait, akkor frissíteni kell a csomagot. Amennyiben ez megtörténik, egy értesítést fogsz látni a fiókodban a frissítéssel kapcsolatos részletekkel.
Amikor a feliratkozók száma növekszik, a rendszer időarányos összeget számít ki az új havi költség alapján, és a jelenlegi számlázási ciklusból hátralévő idő függvényében. Az új számlázási ciklus kezdetén a megadott bankkártyát vagy PayPal-fiókot terhelik az új havi összeggel.
Éves csomagoknál:
A havi csomagokkal ellentétben az éves csomag egy 12 hónapra szóló egyszeri fizetés kedvezményes áron. Éves csomag választásakor megadhatod, hogy milyen feliratkozói korlátra van szükséged. Ha közelében vagy, akkor adj meg eggyel nagyobbat.
A 12 hónapos számlázási időszak alatt, ha a feliratkozók száma meghaladja a már kifizetett korlátot, a rendszer automatikusan terheli a fiók alapértelmezett fizetési módját egy időarányos összeggel, amely az új éves költség és a számlázási ciklusból hátralévő idő alapján kerül kiszámításra.
Amikor eljön az éves csomag megújításának ideje, az aktuális feliratkozói szám alapján választhatsz újra csomagot.
Van rá lehetőség. Ha van kapacitásom, akkor 2 munkanapon belül beállítom neked, ha kéred tőlem. Ennek részletei, aktuális díjai miatt írj rám: info@webshoplady.hu.
Nonprofit szervezetek 30%-os kedvezményt kaphatnak, ha a státuszukat igazoló dokumentumokat elküldik itt.
Ha szeretnél spórolni, akkor mindenképp nézd meg a “Felezd meg az előfizetői díjaidat!“ videót is!
Ott kaphatsz titkos tippet arra, hogyan tudod a díjaidat csökkenteni!
Nézd át többször a csomagokat, és válaszd ki a számodra legjobb csomagot!
Mutatom, hogyan lehet csökkenteni vagy akár megfelezni az előfizetési díjat.
Ehhez csak annyi lesz a dolgod, hogy egy bizonyos linket megossz vele.
Nem kell se neked, se az ismerősödnek kódot beírni.
Amikor, előfizetsz le fogja vonni az összegből a kedvezményt, ami ugyebár maximum 50% lehet.
Ha viszont elmulasztottad elküldeni ezt a linket, vagy az ismerősöd 30 napon túl kezdeményezett tranzakciót, akkor bukta van.
Nincs kedvezmény, sehogy se lehet aztán megkapni.
Csak akkor kapod meg, ha az ismerősöd előfizet!
De nem kell rögtön.
Ha elmulasztotta a linket használni, nincs kedvezmény egyikőtöknek sem!
A “Refer a friend” menüpontot keresd, egyébként legalul szokott lenni.
Ezt a linket bárhol használhatod, megoszthatod közösségi médiában, vagy pedig Messengeren is elküldheted, ahol csak szeretnéd.
Rögtön 20 dollár kedvezményt kapsz, ha nem regisztráltál még a MailerLiteba!
Csak akkor tudod igénybe venni, ha még nem regisztráltál.
Nem baj, ha most még nem akarsz előfizetni, később is felhasználhatod.
Használd bátran ezeket a kedvezményeket!
Az egy mítosz, hogy kell lennie egy kész honlapod!
Egy közösségi média fiókkal viszont érdemes rendelkezned! Igazolni a MailerLite felé, hogy mivel foglalkozol ugyanis.
Ezt a videót nem muszáj végignézned. Ez esetben mehetsz a következő videóra.
Nem lehet ilyen pl. blogom.blogspot.com vagy ha unas webshopod van, akkor webshopom.unas.hu.
Ezek valójában aldomainek.
Ezek helyett egy teljesen egyedi domaint érdemes vásárolnod, ennek költsége évente kb. 2000-3000 Ft körül van.
Itt érdemes megnézni, hogy szabad-e a domain, amit kiválasztottál:
Külföldi .com esetén itt nézz körbe:
Habár erről van egy külön kurzusom, de pár alapelvet megosztok veled, amire érdemes figyelned, amikor domaint vásárolsz.
A közösségi média fiókokat is foglald le hozzá, most rögtön.
Sőt én még a gmail-es e-mail címet is le szoktam foglalni, függetlenül attól, hogy erről levelezek majd vagy sem.
Nem baj, ha nincs még tartalom rajta, majd később raksz rá! Csak legyen nálad.
.hu esetén majd lesz egy nyilatkozat
.hu domain esetén majd figyelj arra, hogy majd egy nyilatkozatot is ki kell töltened. Ne félj tőle, kb. 5 perc az egész.
Max. egy nap az átfutási ideje, és már használhatod is a domaint.
Kelleni fog egy tárhely is, amihez e-mail fiók is jár. Már a legkisebb fiók is jó lehet. Kb. évi 10-20.000 forintért megvan.
https://tarhely.eu/uj-tarhely/
Nem biztos, hogy a legkisebb elég lesz neked, ha pl. webshopod van. Ezt a webeseddel beszéld majd meg, ő fogja tudni, hogy neked mekkora tárhelyre lesz szükséged.
Én sokéves tapasztalat alapján a Tárhely.eu-t szoktam ajánlani az ügyfeleimnek.
https://ugyfeladmin.tarhely.eu/aff.php?aff=4163
Vagy használd ezt a kuponkódot, ami 5%-os kedvezményt ad neked:
Kuponkódod: KUPONFFD6E7C69
Ha náluk regisztrálsz, az nem csak neked jó, hanem nekem is. Én pontokat gyűjtök, és további kedvezményekre válthatom be, pl. egy Ikea vásárlási utalványra vagy domain regisztrációra.
De nehogy azt hidd, hogy emiatt ajánlom.
Elég sok tárhellyel voltam kapcsolatban, így tudom milyen, amikor ezekkel gond van, és senkit sem érsz el napokig a problémáddal.
Itt eddig mindent el tudtam intézni, és a legtöbb beállításhoz hozzáférek. (Nem egy helyen ezt sem engedik.)
Ha nem akarsz innen regisztrálni, azon sem fogok megsértődni. Nézd meg az ajánlatukat, és másét is, és dönts a számodra legjobb mellett.
Erről többet a tarhely.eu oldalán olvashatsz.
Hozd létre az e-mail fiókot és a hozzá kapcsolódó e-mail címet is. Ezt most részletesen nem fogom bemutatni, mert erre van egy nagyon jó kis link, amit a Tárhely.eu készített.
C-panel esetén (sok tárhelyszolgáltató használja), így működik:
Ezek nélkül még egy tesztet sem tudsz kiküldeni a MailerLite-on. Ha rosszul volt beállítva, és jó ideje nem küldtél ki hírlevelet, akkor szólni fog, hogy ezeket mindenképp állítsd be!
Hogyan állítsam be gyorsan a levelezőklienst? (Outlook, Thunderbird, Opera, macOS Mail, POP3, IMAP, SMTP, e-mail):
Ha ezzel megvagy, akkor jöhet is a regisztráció MailerLite-ban!
Ha már regisztráltál, akkor bátran menj a következő videóra.
Várj egy percet, mielőtt elkezded a regisztrációs folyamatot.
20 dollár kedvezményt kapsz rögtön, és én is, ha előfizetsz rá. Ezt a kupont bármikor felhasználhatod. Nincs lejárati dátuma.
Természetesen itt is igaz, hogy enélkül is regisztrálhatsz, nincs harag. Ez esetben a legjobb, ha inkognitó módban nyitod meg a sima MailerLite linkjét.
Ám sajnos később én nem tudok már kedvezményt adni.
Lehet ez gmailes is, nem kell, hogy saját domainhez kapcsolódó legyen ez az e-mail cím. Amiről majd kimegy az e-mail azt majd később is megadhatod.
Aminek tartalmaznia kell min. egy kisbetűt, nagybetűt, egy számot. Plusz legalább 8 karakteres kell, hogy legyen.
Én erre mindig a jelszógenerátort használom:
https://www.jelszogenerator.hu/
Itt beállítom, hogy 8 karakter hosszú legyen a jelszó, kiválasztok egyet, és rákattintok ehhez a “Vágólapra másol” gombra.
Zöld lesz, ha jót írtál be.
A jelszót jegyezd meg, vagy, ha van jelszókezelő programot, akkor oda is elmentheted.
Ám, ha nem akarsz ezzel bajlódni, akkor bejelentkezhetsz Google fiókkal vagy Microsoft fiókkal is a MailerLite-ba.
Meg is érkeztünk a belső felületre, ám még nem vagyunk készen. Ugyanis habár a fiókunk létrejött, de még nem fogadták el. Így még több adatot meg kell adni.
A te biztonságod érdekében, ugyanis így védik meg a szerverüket attól, hogy bárki kiküldhessen hírlevelet. A spammereket a MailerLite sem szereti, hiszen így még több hírlevelük kerülne miattuk spambe. Akár a te leveleidre is rossz hatással lehetne.
Addig, amíg ez nem történt meg, nem tudsz sajnos egy teszt hírlevelet sem kiküldeni, még akkor sem, ha minden más beállításod rendben van.
Nem engedi addig, míg ki nem töltöd, hogy másra kattints.
Aztán kattints a “Resend verificaton” nagy zöld gombra.
Kapsz rögtön egy e-mailt, és kattints ott a nagy zöld gombra a “Verify email adress”-re, és ha rendben van vissza, akkor mehetünk is tovább.
Itt már domainhez kapcsolód e-mail címet adj meg pl. maja@hirleveltitkok.hu, ne a gmailes-es címet.
Most kattints “Profile information” melletti “Complete” gombra.
Itt sorban a megmutatom, hogy mit kell kitöltened.
Europe/Budapest (GMT +02:00)
Más ország esetén ezt az oldalt nézd meg.
Semmiképp ne hagyd ki, mert az időzítést is befolyásolja.
A videóban mutatom, hogy melyiket érdemes bejelölni
Ha készen vagy nyomj a “Next step” gombra.
Ha készen vagy, a “Confirm” gombra nyomj rá.
Még mindig nem vagyunk készen, de kitartás, nemsokára az első részével megvagy.
Addig, amíg ez nem történt meg, sajnos nem tudsz egy teszt hírlevelet sem kiküldeni, még akkor sem, ha minden más beállításod rendben van.
Most kattints “Profile information” melletti “Complete” gombra.
Írj az info@mailerlite.com e-mail címre. Természetesen angolul. Ne aggódj nem kell Shakespeare szintet megütnöd: egyszerű mondatokat írj, és dobd fel a Google fordítóval vagy fordítsd le a ChatGPT-vel.
How many subscribers do you have? - Mennyi feliratkozód van?
How do you collect subscribers? Hogyan gyűjtesz feliratkozókat?
99%, hogy ebből valamelyikbe beleesel. Egyébként ha nem mindet jelölöd, vagy elrontod, nem tragédia. Leginkább statisztika miatt gyűjtik ezeket az adatokat.
Lehet MailerLite-on belül is készíteni weboldalt, ezért is kérdez rá.
Elég egy mondat, pl. az enyém: E-mail marketing tips for entrepreneurs.
A Google fordítót, CHATGPT-ét javaslom itt is.
Personal website
Ha van honlapod, még ha üres is. Ha nincs még honlapod, vagy üres, akkor a legaktívabb közösségi média fiókodat add meg!
Ha rendben van, ezt írja ki:
Your website is verified.
Ha készen vagy nyomj a “Next step” gombra.
Most megjelent egy sárga üzenet, ami miatt újra be kell lépnem az e-mail címemre.
Ha nem érkezett meg kattints “Click to resend gombra”.
“Verify email address” gombra nyomj is rá.
Most pedig menj addig, ahol Email marketing-et látod fölül, ne félj, megjegyzi a beállításaidat.
Email marketing
Digital products
Szerintem nem muszáj akár ezeket már megadni, ha nem akarod.
Website builders:
Ha készen vagy, nyomj a zöld “Confirm” gombra.
Ha valamit elrontottál, de nem ezen az oldalon, akkor nyomj a “Go back” gombra.
Kiírja majd, hogy van egy feliratkozód, te magad 😉
“Your form was submitted successfully! You will be notified via email within 24 hours once your confirmation request has been reviewed. In the meantime, you still have access to campaign, automation and website builders.”
Ezt az üzenet jelenik meg, mert még nem hagyták jóvá a fiókodat.
Várj türelemmel, általában 1-2 óra alatt megvan.
Ha elfogadták a fiókodat, a sárga jelzés felülről eltűnik majd. E-mailen fognak erről tájékoztatni, a következő tárggyal keresd az e-mailt:
Your MailerLite account has been confirmed!
Van rá lehetőség. Ha van kapacitásom, akkor 3 munkanapon belül beállítom neked, ha kéred tőlem. Ennek részletei, jelenlegi díjai miatt írj rám: info@webshoplady.hu.
Mielőtt nagy bőszen elkezdenéd beállítani ezeket a rekordokat, elmondom, hogy pontosan mik ezek, és miért van rájuk szükség. Ígérem, nagyon rövid leszek, és magyarul fogok fogalmazni.
Ahogy egyik ügyfelem mondaná: Maja ne káromkodj, és mondd el magyarul ezeket!
Ezek mind DNS rekordok, amik a domainhez tartoznak, nem a tárhelyhez, hanem a domainhez.
Magyarul ha változik a domain vagy újat veszel fel, mert neked pl. több vállalkozásod van, és mindegyik domainhez tartozó e-mail címről is küldesz hírlevelet, azokat külön-külön be kell állítani.
Ha költözik a domained másik tárhelyre, akkor is be kell újra állítani.
Hiába van nekem a webshoplady.hu-ra minden rekord beállítva, akkor is meg kell csinálnom most a hirleveltitkokra a beállítást.
Majd látni fogod, hogy 3 sort kell oda felvenned. Ám nagyon nem mindegy, hogy mit!
Nem a MailerLite találta ki, hogy ezeket az adatokat kitöltsd, mert különben nem tudsz egy hírlevelet se kiküldeni.
Hangsúlyozom, hogy minden hírlevél szoftverben kötelező ezeket a beállítani, nem csak a MailerLite-ban.
Igen, azoknál a fiókoknál is, amiket 2024. február előtt regisztráltak. Nem lehet megúszni.
A Gmail és a Yahoo, Hotmail levelezőprogramok miatt előírják, mert ha nem rendelkezel vele, úgy repül spambe a leveled, mint a pinty.
Dmarcot nem kötelezi a MailerLite, nem figyeli ugyanis, de ettől függetlenül állítsd be azt is.
Jó hír, hogy 99%, hogy soha többé nem kell ezekhez a rekordokhoz hozzányúlni, csak akkor, ha más programmal is küldesz ki e-mailt, pl. webshopod lesz, és rendelés visszaigazolót szeretnél kiküldeni onnan. Vagy egy másik hírlevelező programot használsz.
Most pedig elmondom sorban, hogy mi ez a három mozaikszó.
A DKIM egy titkosítási eljárás.
A levélküldő szerver tesz egy digitális aláírást az e-mailedre kiküldéskor. Ezt te nem is látod, sőt a feliratkozód sem fogják látni, és nem is kell, mert ez a levelezőprogramoknak készül.
Ez igazolja, hogy biztosan tőled származik a levél, a te tulajdonodban van ez a domain, és a hozzákapcsolódó e-mail cím(ek) is.
SPF egyfajta e-mail hitelesítési rendszer.
Ez igazolja, hogy valóban ez a domain jogosult kiküldeni a levelet.
Bizonyos értelemben olyan, mint egy "útlevél" .
Dióhéjban: az SPF rekord hitelesíti, hogy a te email címed megadásával, mint feladó – nem csak te, hanem egy másik program, amit használsz, pl. a MailerLite, is küldhet emailt.
A DMARC pedig meghatározza, hogy mi a teendő az SPF és DKIM hitelesítéssel nem rendelkező e-mailekkel. Ennek a beállításnak köszönhetően tudod meg, ha valaki vissza akar élni az e-mail címeddel (a te nevedben akar kiküldeni pl. egy hírlevelet). Így véd meg a csalók ellen.
Plusz extra jó pont a levelezőprogramok esetén, hogy véded az ügyfeleidet a csalóktól.
Ezt tényleg csak egyszer kell majd beállítanod a domainedhez, és 99%, hogy soha többé nem kell állítanod ezzel kapcsolatosan semmit.
Itt van is sárga kiírás, hogy csináljam meg ezeket a DNS beállításokat.
Kattints itt a sárga “Authenticate” gombra.
Vagy keresd ki a bal oldalon az Account settings beállítást, lejjebb lesz. Itt kattints a “Domains” részre.
Az első résszel megvagy, hiszen az e-mail címet már visszaigazoltad.
Most az “Authenticate” gombra kattins.
“Select your DNS provider” - itt 99%, hogy az “other” fog neked kelleni.
Ha a tárhely.eu-n regisztráltál, akkor biztosan.
Ezután jelentkezz be a tárhelyedbe, vagy ha nem te magad tudod megcsinálni, akkor ezeket az adatokat mentsd le sorba egy txt fájlba (jegyzettömbbe).
Itt van egy plusz rekord, amit 2024 őszétől kell felvenni a többi mellé a tárhelyed DNS-kezelőben.
A korábbi e-mail visszaigazolás folyamatát váltja ki, ráadásul biztonságosabbá teszi a MailerLite-ot, mivel ez megakadályozza azt, hogy más küldjön ki a “custom domain”-eden keresztül levelet a rendszerből.
A video ezt a lépést még nem tartalmazza.
Ha végrehajtottad az itt lévő lépéseket a fiókodban, akkor ezt már biztosan nem vonatkozik rád.
Én most megint csak a tárhely.eu-t mutatom.
Nem fogom az összes tárhelyet végigmutatni, mert nagyon különböznek abban, hogy hol találod ezeket a beállításokat.
Általában DNS-kezelő vagy DNS-beállítások névre hallgatnak.
Tárhely.eu esetén kattints a “Domainek” menüpontra, aztán a “DNS-kezelőre” és keresd ki a kezelőt.
A kék színű DNS kezelésre kell nyomni.
Már ki is írta, hogy hiányzik neki egy rekord.
Kattints felül az “Új rekord hozzáadása” nevű zöld gombra.
Válaszd ki a típust: CNAME
Névhez írd be a Name mezőben található rekordot.
Adatokhoz másold ki a Value értékét. A többit hagyd alapértelmezetten.
Ha kész vagy, nyomj a mentés gombra.
Jöhet a következő beállítás.
A nagy zöld gombra kattints a MailerLite-on.
Itt ha van már SPF rekordod a listában, akkor soha ne vegyél fel újabbat. Rendben. Először ezt ellenőrizd le, hogy nincs-e már.
Nálam van is, ahogy látod.
Belemegyek a szerkesztésbe.
Ezt a hosszú v= …. részt felülírom azzal, amit a MailerLite megadott.
Ha másról is levelezel, ne izgulj, mert MailerLite automatikusan kiegészíti a többi szolgáltatóval vagy IP-címmel is, ami már benne volt az SPF-rekordodban.
Ha felülírtad, akkor mentsd el.
Módosítások mentése: nyomj rá alul a zöld gombra.
Ezután meg kell várni, míg lecheckolja a MailerLite is, hogy rendben van. Ez max. 24 óra.
Ha 24 órán belül sem jó, akkor viszont valamelyik beállítás nem stimmel.
Most pedig állítsd be a DMARC-ot is.
Először keress rá.
Ha van ilyen rekordot, akkor csak az értékét cseréld ki.
Típus: DMARC vagy TXT
Név: _dmarc.domainedneve.hu
Ezt itt ki is írta.
Érték:
v=DMARC1; p=quarantine; sp=quarantine;
Mentés
Módosítások mentése: nyomj rá alul a zöld gombra.
Egyelőre kész is vagy.
Most várnod kell.
A Tárhely.eu létrehozza alapértelmezetten a Dmarc rekordot, de érdemes ezt kiegészíteni, ahogy a fenti példa mutatja.
Dmarcnál többféle plusz beállítás is lehetséges, pl. lehet kérni heti jelentést egy bizonyos e-mail címre.
Tőled függ, hogy mit állítasz még be, én olyat mutattam itt, ami átment a spamteszteléseknél.
Ha utána akarsz nézni, ezt a két eszközt ajánlom:
Dmarc ellenőrzés, meg tudod nézni a Dmarcot anélkül, hogy a tárhelyedre belépnél:
https://dmarcly.com/tools/dmarc-checker
Dmarc - melyik mező mit jelent:
Sajnos nem mindegyik tárhelyszolgáltató engedi, hogy DNS rekordokat beállíts, amit megértek, mert könnyű elrontani, és ezzel gondokat okozni saját magadnak.
Ehhez találsz lejjebb egy levélmintát, amit értelemszerűen egészíts ki a te adataiddal.
Tisztelt XYZ/Ügyfélszolgálat!
Kérem, hogy a DOMAINED NEVE domainhez a következő rekordokat legyenek szívesek beállítani a DNS kezelésben:
Domain verification
Típus: TXT
Név: MÁSOLD KI MAILERLITEBÓL Érték: MÁSOLD KI MAILERLITEBÓL
DKIM/DomainKeys
Típus: CNAME
Név: MÁSOLD KI MAILERLITEBÓL
Érték: MÁSOLD KI MAILERLITEBÓL
SPF: (WEBESNÉL EZT SZOKTAM MÉG ÍRNI:) kérem cserélje ez értékét.
Típus: TXT
Név: MÁSOLD KI MAILERLITEBÓL
Érték:
Dmarc:
Név: _dmarc.domained.hu
Típus: TXT
Érték: v=DMARC1; p=quarantine; sp=quarantine;
(WEBESNÉL EZT SZOKTAM MÉG ÍRNI:) kérem cserélje ez értékét, ha már van beállítva DMARC.
Előre is köszönöm a segítségüket!
ALÁÍRÁSOD
Value = Érték
Name = Név
Ha domained nem .hu-val végződik, érteleszerűen írd át a Dmarc rekordnál.
Új rekordok felvétele:
https://ugyfeladmin.tarhely.eu/index.php/knowledgebase/435/Domainhez-uj-rekord-felvetele.html
DKIM, SPF, MX rekordok felvétele:
Probléma esetén ezt a linket is érdemes megnézned:
https://www.mailerlite.com/help/troubleshooting-domain-authentication
Összes rekordról pedig itt tudsz részletesen olvasni:
Van rá lehetőség. Ha van kapacitásom, akkor 3 munkanapon belül beállítom neked, ha kéred tőlem. Ennek részletei, jelenlegi díjai miatt írj rám: info@webshoplady.hu.
Domainhez új rekord felvétele:
https://ugyfeladmin.tarhely.eu/index.php/knowledgebase/435/Domainhez-uj-rekord-felvetele.html
Az aldomain egy specifikus része a fő domainnek, amely a fő domain nevével végződik, de kiegészítő információkkal bővíti azt.
Pl.: oktatas.hirleveltitkok.hu
Amivel találkozhattál az első videómban az pl.
Az aldomain a fődomain-hez kapcsolódik, így kizárólag a fődomain tulajdonosa tud hozzá további aldomaineket létrehozni.
Nem kötelező használni, ezt hangsúlyozom. Ám ajánlott - ki is fejtem, hogy miért.
Mert ha a hírlevelek alulteljesítenek, az negatív hatással lehet a többi típusú e-mail kézbesítési arányára is (ilyenek lehetnek az ún. tranzakciós levelek, pl. visszaigazolás a vásárlásról, jelszóvisszaállítás, stb.).
Így jobb elkülöníteni ezeket egymástól úgy, hogy más-más aldomain van beállítva hozzájuk, mint küldő domain.
Ezt az aldomaint csak erre érdemes használni. (Azaz nem lesz rajta tartalom.)
Most csak a hírlevelek szempontjából mondom, mert teljesen más, ha aldomainre teszek egy csilli-villi honlapot, akkor más lesz a funkciója majd.
Majd amikor valaki megnézi a te hírleveledet a böngészőben, mert mondjuk éppen egy kvízt szeretne kitölteni, ezt az aldomaint fogja látni.
A hírleveleidet ugyanis mindig el lehet majd érni akár egy külső linken keresztül is.
Anélkül is, ha valaki feliratkozna - nyilván ehhez tudnia kell a linket, mert különben ez esélytelen.
Ám neked ez nagyon hasznos lesz, majd kitérek rá, hogy miért.
Keresd meg a “Account settings” gombot a bal oldalon, és aztán felül a “Domains”-t.
Lejjebb a leírásban van egy gyors link is, amire belépés után elég rákattintanod.
Sőt, csak akkor, ha az “Authentication” részen zöld pipát látsz.
A hirlevel.hirleveltitkok.hu már be van állítva.
Lejjebb a leírásban van egy kis segítség, hogyan kell ezt CPanelen beállítani, akkor is, ha te nem a tarhely.eu-nal bérled a tárhelyedet, de Cpanelt használ a szolgáltatód.
Nincs nagy jelentősége, hogy mit választasz névnek. Annyi csak, hogy vállalható legyen, mert találkozhatnak vele a feliratkozóid.
Most pedig kattints az “Add custom domain” feliratú, szürke gombra.
Add meg csak az aldomain nevét.
Aztán nyomd meg a “Add” zöld gombot.
Ezután kattints az “Check DNS records” feliratú, szürke gombra.
Itt megint sok-sok DNS beállítást látsz. Hasonlóan kell megcsinálnod, mint a DNS beállításokat, amit az előző videóban mutattam.
Ezt a részt, amit mutatok:
Domainek, DNS-kezelés, aztán megfelelő domain melletti kék gombra kattints, azaz a kék “DNS-kezelés” gombra.
Ugyanott, ahol a többi DNS kezelést beállítottad.
Ha nem találod, csak tekerj be a megfelelő részhez az előző videóban.
Egyet megmutatok megint, és a többit ez alapján meg tudod már csinálni.
MailerLite azt ajánlja, hogy az MX record prioritásának 10-es értéket adj meg.
Aztán már csak annyi a dolgod, hogy a csúszkát elhúzod jobbra.
Nyomj rá a “Confirm enable” zöld gombra.
Ha SPF-et is be kell állítanod az aldomainhez, figyelj rá, hogy ezt az aldomainhez tedd.
Magyarul a aldomained.domained.hu legyen a név vagy a name helyén legyen. Értelemszerűen ezt helyettesítsd be a tiédre. A MailerLite mindig mutatja, hogy mit adtál meg.
Van rá lehetőség. Ha van kapacitásom, akkor 3 munkanapon belül beállítom neked, ha kéred tőlem. Ennek részletei, jelenlegi díjai miatt írj rám: info@webshoplady.hu.
Hogyan állítsd be az aldomaint:
https://ugyfeladmin.tarhely.eu/index.php/knowledgebase/51/Mi-az-az-aldomain.html
Domainhez új rekord felvétele:
https://ugyfeladmin.tarhely.eu/index.php/knowledgebase/435/Domainhez-uj-rekord-felvetele.html
Ez az oldal nem része a MailerLite Ltd.-nek vagy a MailerLite Inc.-nek. Ezt a weboldalat nem támogatja a MailerLite semmilyen formában. A MailerLite Ltd. márkanevét és védjegyeit a cég írásbeli engedélyével használtuk fel.
2025 Rapiduni WebshopLady Bt. © Minden jog fenntartva!