Exkluzív interjú Maklári Katával, a MailerLite munkatársával

Kata a MailerLite-nál dolgozik Community Engagement Manager pozicióban. Megkértem, hogy meséljen a munkájáról, ő pedig örömmel megtette. Az első magyar nyelvű interjú MailerLite-munkatárssal!

Egy kávézóban ismertem meg ezt a végtelenül kedves és segítőkész hölgyet. Ő Maklári Kata, aki 2021 óta a MailerLite-csapat egyetlen magyarországi tagja, de nem csak ő beszél magyarul a vállalatnál.


Ez az alkalom is csak megerősített abban, hogy szívesen ajánljam a MailerLite-ot, mert rendkívül emberközeli cég. Nem egy tipikus nagyvállalat, elérhetetlen ügyfélszolgálattal - nekik tényleg fontosak az ügyfeleik. Még a mi kis országunkban élők is. :)


Biztos vagyok benne, hogy most már tűkön ülsz, és szeretnéd tudni, hogy mégis mit kérdeztem Katától. Mi várható a MailerLite háza táján?


Ha konkrétan egy kérdésre keresel választ, akkor kattints a tartalomon belül a egy-egy címre, és rögtön oda visz a belső link.

Tartalom

Milyen a MailerLite-nál dolgozni, hogyan kerültél hozzájuk? jól tudom, hogy te vagy az egyetlen magyar munkatársuk?


Nem én vagyok az egyetlen magyar a MailerLite-nál, csak az egyetlen, aki Magyarországon született, és (nagyrészt) itt is él.


Két olyan kollegám is van, aki erdélyi magyar, de már mindketten Romániában élnek.
Én 2021-ben kerültem a MailerLite-hoz közösségi média menedzserként, ez volt a szakterületem.

Egy távmunkákat reklámozó felületen jelentkeztem hozzájuk. Nem önéletrajzot kellett benyújtani, hanem egy hírlevelet kellett készítenem - ez annyiban volt jó, hogy nekem sosem feküdt annyira, hogy egy önéletrajzban foglaljam össze a tapasztalataimat és a személyiségemet. Szerintem az sokat dobott a jelentkezésemen, hogy abba bele tudtam csempészni, hogy miért gondolom úgy, hogy egy kicsit kiemelkedem a többi jelentkező közül.


Viszonylag gyorsan le is zajlott a kiválasztási folyamat, úgyhogy 2021 májusában már kezdtem is.

Tavaly mentem el szülési szabadságra, idén márciusban érkeztem vissza részmunkaidőben, és akkor kerültem új pozícióba, ami a hivatalos nevén: community engagement manager.

A MailerLite-os közösséget próbálom összekapcsolni, formálni - nem feltétlenül csak a közösségi felületeken. Én vagyok az, aki a kommentekre és üzenetekre válaszolva tartja a kapcsolatot az ügyfelekkel. Az a feladatom, hogy egy összetartó közösséget kovácsoljak a nagyszerű ügyfeleinkből.

Nagyon jó megismerni, hogy ki milyen üzletet, vállalkozást épít, miért csinálja az e-mail marketinget.

Hogy miért jó itt dolgozni? Számomra a legjobb, hogy tényleg onnan dolgozom, ahonnan én szeretnék, beoszthatom az időmet, ami hatalmas flexibilitást ad: volt lehetőségem Mexikóból vagy Kanadából dolgozni.


Az én kis csapatom nagyon jó emberekből áll, akiket a magánéletben is barátaimnak hívhatok.

Mit csinálsz akkor, amikor nem a MailerLite-tal, e-mail marketinggel foglalkozol?


Korábban sokat utaztam a párommal, főleg Magyarország, Kanada és Mexikó volt a bázisunk.

Most az életem legnagyobb részét az anyaság tölti ki, így amikor nem dolgozom, akkor a játszótéren és hasonló helyeken lehet megtalálni engem.

Mit szólsz ahhoz a kijelentéshez, miszerint az e-mail marketing halott?


Nem hiszek benne. Ha most bárki megnyitja a levelezőjét, látja benne, hogy sok marketing levél érkezik, és ezekre bizony reagálunk: megnézzük, rákattintunk a linkre, és bizony előfordul, hogy vásárolunk is valamit.

Láthatjuk az eredményeken is, hogy nem halott. Jelen van, él és virul. Én, mint egy közösségépítő szerepkörben lévő ember azt is mondom, hogy az e-mail marketing egy nagyon jó közösségépítő eszköz. Nagyon szeretem, hogy a világ minden pontján élő ügyfeleinket összehozza, akiknek ugyanaz az érdeklődése.


Láttam olyan projektet, ami egy pici, horgolásos hobbiként kezdődött, de az e-mail marketingnek - és persze vele együtt más marketing tevékenységeknek is - köszönhetően egy hatalmas közösséggé nőtte ki magát.


Ezt is szeretem figyelembe venni, nemcsak az üzleti eredményeket.

Mi a legfőbb tanácsod azoknak, akik most szándékoznak regisztrálni a MailerLite-ra?


Az egyik az, hogy használják ki bátran az ingyenes próbaidőszakot, azaz a free trialt, és nyugodtan kérdezzenek az ügyfélszolgálatunktól, mert szívesen válaszolunk mindenkinek. (Ez tényleg így van. - Maja)


A másik, hogy nagyon sok oktatóanyagunk van írott és videós formában, amit érdemes megnézni, hogy az elején már meglegyen a megfelelő technikai tudás ahhoz, hogy felépítsék az e-mail marketingjüket.


És ne “parázzanak” azon, hogy mi legyen az első hírlevél, amit kiküldenek. Csak tegyék meg az első lépést, és onnantól minden könnyebb lesz.

Mindenkiben benne van, hogy hatszor átolvassa, nehogy ott maradjon valamilyen helyesírási hiba - ezeket el kell engedni.

👉 A megnyitási arányok alapján nézi, de emiatt ez soha nem lesz pontos:

Az Apple eszközökre küldött e-mailek automatikusan megnyitottnak minősülnek, (annak veszi, de te meg azt látod, hogy nem nyitotta meg a levelet) más rendszerektől pedig éppen a valódi megnyitásokról nem érkezik megbízható visszajelzés.

Magyar kurzusokért, igazi Expert tippekért, vagy csak tanácsadásért kereshetsz engem. Hivatalosan oktathatok MailerLite-ot és emelett MailerLite Expert. Ehhez iratkozz fel a HírlevélTitkokra.

Szerinted mi a siker titka, ha e-mail marketingről van szó?


Ez változó attól függően, hogy ki milyen iparágból érkezik, kinek mi az üzleti célja az e-mail marketinggel. Hiszen van, akinek csak az a fontos, hogy elolvassák az e-mailt, más már azt is szeretné, hogy egy bizonyos linkre rákattintsanak, stb.

Annyit szeretnék itt is kiemelni újra community manager szemszögből, hogy sokszor a nagy számok vannak a szemünk előtt: a tízezer vagy húszezer feliratkozó. Pedig rengeteg esetben elég, ha van 500 aktív feliratkozónk, és abból olyan eredményt kaphatunk, amit lehet, hogy tízezertől sem.

Szóval fontos, hogy ezeket a kapcsolatokat itt is építsük, és számomra ez is a sikeresség egyik faktora.

Ha túlnézünk a statisztikákon, számomra az egy sikeres hírlevél stratégia, ha megtaláljuk a kapcsolatot az emberekkel, és megtudjuk, hogy ők mit szeretnének hallani tőlünk - és ezt meg is kérdezhetjük a kvíz vagy kérdőív blokkal. (Maximálisan egyetértek, és szerintem itt vérzik el sok magyar vállalkozó is, hogy nem a vevők az első, hanem az eladás. - Maja)

Ez alapján tudjuk tovább formálni a stratégiánkat.

Én is dolgoztam már többtízezres listákkal, és azt látom, hogy nem minden ezen múlik. Nagyobb számok vannak ott, de ötven fős listával is értem már el szép eredményt.


Igen, minden azon múlik, hogy megtaláljuk azokat az embereket, akik aktívak, és nem azokat, akik csak úgy feliratkoztak, de nem érdekli őket az egész.

Hogyan látod a MailerLite jövőjét? Szerinted merre megy tovább?


Szerintem most egy izgalmas fázisban vagyunk, amelyben egy-két dolgot újragondolunk, hogyan tudnánk tovább fejlődni. Egy picit megálltunk így a csapaton belül - és itt nem a fejlesztésekre gondolok, azok folynak tovább - , hanem azon gondolkodunk, hogy biztosan azt az élményt nyújtjuk-e az ügyfeleinknek, amit szeretnénk.


Nagyon jó, új ötletekkel indulunk neki az év utolsó negyedévének, illetve 2025-nek.


Első körben nem is a felhasználóink számára lesz ez még nyilvános, a sok újdonság inkább jövőre lesz látható. (Már most kisebb-nagyobb újdonságokat észrevettem pl. az egyik a file manager átszabása, ami még jobb kézreállóbb lett. - Maja)

Az oktatás felé is mentek el? Például már van előfizetéses hírlevél is. Lehet majd több online terméket eladni, vagy nem ez az irány?


Igyekszünk a felhasználóink igényeihez igazodni, és volt már előfizetésekre vonatkozó kérés, illetve azt is tudjuk, hogy van mit javítani az e-commerce üzletekkel való élményen is.


Ilyen téren is lesz előrelépés, de erről többet pillanatnyilag nem tudok még mondani.

Hogyan látod, az AI milyen hatással van most a hírlevelezésre?


Sok potenciált nyit meg. Én úgy szeretem használni, hogy amikor úgy érzem, hogy van egy gondolatmenetem, annak az elkezdésében kérek egy kis segítséget, de onnantól magam viszem tovább a folyamatot.


A MailerLite-on van arra is lehetőség, hogy a tárgyat illetve magát a hírlevél szövegét is mesterséges intelligencia segítségével kreáljuk. Ha ott ülsz már egy órája, és nem jut eszedbe, hogy mit írj, akkor nagyon jó, hogy ott van segítségnek az AI.


A tartalmi szempontokon túl hatalmas segítség, hogy olyan tesztelésekre is fel lehet használni, hogy mikor küldjük az e-mailt (ez a Smart sending, erről kérdezz engem bátran - Maja).

Okosan kell használnunk - nem szabad csak a mesterséges intelligenciára hagyatkozni, mert elveszítjük vele a közösségépítő személyes kapcsolatot.


Ha a jövőt nézzük, szerintem azok a cégek, csapatok, vállalkozások lesznek sikeresek, amelyek tudják úgy használni a mesterséges intelligenciát, hogy megtartják a brandidentitásukat. Elérhetőek maradnak, és nem veszítik el a személyességüket.


Ez egy nagyon érdekes kombináció lesz, és izgalmas lesz látni, ki hogyan implementálja a dolgot. Meg kell találni az arany középutat, mert nagyon sok lehetőséget rejt, amit kár lenne kihagyni.

Van-e valami terv a MailerLite-nál, amivel még inkább bevonjátok a mesterséges intelligenciát a szoftverbe?


Legjobb tudomásom szerint maradunk abban, hogy a tartalmi szempontokban illetve az időzítésben és a tesztelésben segítjük vele az ügyfeleinket.


Vannak más irányok is az AI-n kívül, amikre szeretnénk fókuszálni, megtartva az egészséges egyensúlyt.


Az értékvallásunk része, hogy az emberek nálunk a legfontosabbak, így a jövőben is azt várom, hogy a munkánkat segítjük majd vele, de soha nem fogja átvenni az egészet.

Milyen trendeket vársz 2025-ben? A MailerLite-nál illetve az egész e-mail marketing területén?


Ahogy említettem, a mesterséges intelligencia biztos, hogy jelen lesz. Érdekes lesz majd, hogyan lesz jelen, és ezzel párhuzamosan a közösségteremtés is előtérbe kerül: az embereknek szüksége lesz szorosabb kapcsolatra.


Az integrációk valószínűleg 2025 egyik fontos trendje lesznek, hiszen az interaktív tartalmak, mint például a kvízek, kérdőívek vagy a carousel-ek, nagyobb elköteleződést hozhatnak. Növelik a megnyitási arányokat, és többet árulnak el feliratkozóról.


Így nemcsak az elköteleződés növekszik, hanem hasznos valós idejű adatokhoz is juthatunk, amikkel már lehet szegmentálni az adatbázist, és személyre szabni a tartalmat. Ez nem csak abban merül majd ki, hogy nevén szólítjuk a feliratkozót.


Még fontos szerephez jut majd az e-mail marketing platform összekapcsolása más eszközökkel. Igaz, ez még a jövő zenéje, de ezek közül biztosan várhatunk fejlesztéseket, változásokat.

Mikor vezetitek ki a MailerLite Classicot?


Arról nincs információm, hogy mikor fog a Classic elmenni. Ott vannak a legrégebbi ügyfeleink, és nagyon értékeljük, hogy eddig is velünk voltak, és hogy továbbra is velünk vannak. Ha lesz is bármilyen fejlemény ezzel kapcsolatban, ugyanúgy időben jelezni fogjuk, ahogy eddig tettük - fél évre előre.


Természetesen tudjuk, hogy a migráció nem volt olyan könnyű folyamat, mint ahogy mi azt elképzeltük az elején, ezt cégként fel is vállaljuk. Azóta is fejlesztettük, hogy könnyebb legyen, próbáltunk webinárokkal is segíteni az ügyfeleinknek.


Azért volt szükség egy új felületre, azaz az új MailerLite-ra, mert technológiailag a régi platform már nem engedte meg, hogy azokat a fejlesztéseket, amelyeket implementáltunk az új felületen, olyan sebességgel és precizitással megvalósíthassuk a Classicban.

🤔 Kinek van MailerLite Classicja? Engem ez érint?

Vadiúj fiók esetén, vagy ha 2022. március 22. után regisztráltál, nem választhatod a MailerLite Classic előfizetését, se a programot.
Ha előtte regisztráltáltál és nem migráltál még át MailerLite Newba, lehetéséges, hogy a Classicba vagy.
Ezt legegyszerűbben úgy tudhatod meg, hogy felül van a menüsor, és biztosan előfizetéssel rendelkezel, ugyanis annak free csomagja megszűnt 2024.02.01. után.


Szóval, ha ingyenes verziót használod, biztosan a MailerLite New-d van.

Véghné G. Maja - MailerLite Expert

A HírlevélTitkok megálmodójaként és e-mail marketing oktatóként az a célom, hogy a legjobb trükköket adjam át neked.

Ne függj soha többé a közösségi médiától!

Kövess itt is!

Írj nekem üzenetet!

✅ Elérhető kurzusok
  • Küldd ki életed első hírlevelét!
    Élő, online workshop, amelyen megtanulhatod az alapoktól a MailerLite használatát, hogy soha nem látott eredményeket érj el az e-mail marketinggel.

Kövess bennünket a közösségi médiában

Ez az oldal nem része a MailerLite Ltd.-nek vagy a MailerLite Inc.-nek. Ezt a weboldalat nem támogatja a MailerLite semmilyen formában. A MailerLite Ltd. márkanevét és védjegyeit a cég írásbeli engedélyével használtuk fel.

2025 Rapiduni WebshopLady Bt. © Minden jog fenntartva!